Te așteptăm la Secțiunea Gratuită pentru studenți din cadrul Conferinței SPER!

09-12 decembrie 2024 Online pe ZOOM

Înscrie-te acum

Secțiune gratuită pentru studenți (aspiranți la profesia de psihoterapeut)

Sub egida Conferinței de Psihoterapie Experienţială şi Dezvoltare Personală Unificatoare, și anul acesta, în perioada 9-12 decembrie 2024, Institutul SPER organizează o serie de ateliere adresate studenților la psihologie, medicină, asistență socială, filosofie, pedagogie, teologie, aspiranți la profesia de psihoterapeut și/sau consilier psihologic, în vederea familiarizării cu tehnicile specifice intervenției psihoterapeutice în paradigma experiențialistă, prin metoda P.E.U.

În acest sens, de cursanți SPER, practicanți sau specialiști, formați în psihoterapia experiențială a unificării, propun ateliere de dezvoltare personală și psihoterapie și consiliere a adulților și familiei, prin art-terapie și alte tehnici expresiv-creative. Pentru studenți participarea la aceste ateliere este GRATUITĂ, prin completarea formularului de înscriere dedicat, în limita locurilor disponibile.

Societatea de Psihoterapie Experiențială Română (SPER) reprezintă, de peste 25 de ani, unul dintre cei mai mari promotori ai psihoterapiei umanist-experiențiale din România. Fondat în 1997 de către prof. univ. dr. Iolanda Mitrofan, SPER funcționează ca școală de formare în consiliere și psihoterapie, ca institut de cercetare, dar și ca un centru de consiliere, dezvoltare personală și psihoterapie experiențial-unificatoare pentru copii, adulți, cupluri și familii. Până în prezent sunt 1533 atestate de liberă practică eliberate de Colegiul Psihologilor din România absolvenților SPER în specializările „Consiliere psihologică – evaluarea și consilierea experiențială a copilului, adultului, cuplului și familiei” și „Psihoterapie experiențială și a unificării centrată pe adult-copil-cuplu-familie”, conform Registrului Unic al Psihologilor din 7 noiembrie 2023.

Participare Gratuită

pentru studenții la psihologie, medicină, asistență socială, filosofie, pedagogie, teologie, aspiranți la profesia de psihoterapeut

Ateliere sustinute de cursanți SPER
practicanți sau specialiști, formați în psihoterapia experiențială a unificării
+27 ani experientă

+1533 atestate de liberă practică eliberate de Colegiul Psihologilor din România absolvenților SPER


PROGRAMUL ATELIERELOR EXPERIENȚIALE pentru studenți

Conferința de Psihoterapie Experiențială și Dezvoltare Personală Unificatoare „Dincolo de simptom. Transformări individuale și sociale” - conferință națională - ediția a XIV-a, 13-15 decembrie 2024

9-12 decembrie 2024 – Secțiune gratuită pentru studenți (aspiranți la profesia de psihoterapeut) – online

A1 Online: Bună, Rușine, ia un loc! Despre rolul rușinii în viețile noastre, coord. psih. Ilinca VLAICU și psih. Teodora NICOLAE (RUSU)

09 dec 2024
18:30 - 20:30
Online, Zoom


A3 Online: Părinte, Copil, Adult... eu cine sunt?, coord. psih. Alexandra TATU

09 dec 2024
18:30 - 20:30
Online, Zoom

A5 Online: „Rolulˮ rolurilor din viața noastră, coord. psih. Cristian AGRAPINEI și psih. Valeria AGRAPINEI

10 dec 2024
18:30 - 20:30
Online, Zoom

A7 Online: Arta de a fi cu tine însuți – atelier de artterapie, coord. psihoterap. Daniela CHIRCULESCU

10 dec 2024
18:30 - 20:30
Online, Zoom

A9 Online: Miercurea în farfurie: trending în alimentație. De la feed-uri sociale, la nevoi reale – un dialog despre mâncare și autenticitate, coord. psih. Oana-Lia ALBULEȚ, psih. mrd. Antonia Elena GANEA, psih. MD Ileana Brândușa TĂNĂSESCU

11 dec 2024
18:30 - 20:30
Online, Zoom

A11 Online: Descoperă ce se întâmplă dincolo de ușa cabinetului de psihoterapie, coord. psih. Ionuț IANCU

11 dec 2024
18:30 - 20:30
Online, Zoom

A13 Online: Rădăcină cu rădăcină, pe urmele strămoșilor – atelier cu aplicații transgeneraționale, coord. psih. Ioana NEACȘU și psih. Mirela DOBRE

12 dec 2024
18:30 - 20:30
Online, Zoom

A15 Online: Dincolo de foame: metafore personale și plăcerea de a mânca, coord. psih. mrd. Raluca-Georgiana CIOLAC, psih. mrd. Elena-Alexia GHENEA și psih mrd. Georgiana Alexandra VASILE

12 dec 2024
18:30 - 20:30
Online, Zoom
Luni
timeline
Marți
timeline
Miercuri
timeline
Joi
timeline

A2 Online: Anxietatea: veche și totuși nouă. Gestionarea anxietății prin tehnici de mindfulness, coord. psih. Cristina Silvia NAE și psih. Irina BRĂTAN

09 dec 2024
18:30 - 20:30
Online, Zoom

A4 Online: Abordarea terapeutică experiențială în cazurile cu manifestări psihosomatice, coord. psihoterap. medic Mădălina MANEA

09 dec 2024
18:30 - 20:30
Online, Zoom

A6 Online: Empatia în psihoterapie – ce este, care sunt limitele ei și cum o putem cultiva chiar și în interacțiunile dificile cu clienții, coord. psih. Andreea SABĂU

10 dec 2024
18:30 - 20:30
Online, Zoom

A8 Online: Instrumentar terapeutic: o discuție despre tehnici și prezență, coord. psih. Matei ALECU

10 dec 2024
18:30 - 20:30
Online, Zoom

A10 Online: „Cadrul terapeutic” sau „De ce să dau bani la psiholog, când pot vorbi gratis cu un prieten?ˮ, coord. psih. Romeo CHERCIU

11 dec 2024
18:30 - 20:30
Online, Zoom

A12 Online: Natura, fractalii și psihoterapia experiențială – elemente esențiale pentru o experiență completă de vindecare emoțională, coord. lect. univ. dr. Raluca SIMION

11 dec 2024
18:30 - 20:30
Online, Zoom

A14 Online: Părinți despărțiți, copii SuperEROI!, coord. psih. drd. Adriana DICU

12 dec 2024
18:30 - 20:30
Online, Zoom

A16 Online: Explorarea experiențială a lumilor interioare, perspective pentru viața personală și profesională, coord. psih. Irina IGNĂTESCU și psih. Alina TOMȘA

12 dec 2024
18:30 - 20:30
Online, Zoom

9-12 decembrie 2024 – Secțiune gratuită pentru studenți (aspiranți la profesia de psihoterapeut) – online

Vă așteptăm cu drag în „aici și acum” pentru a merge dincolo de simptom către transformare!

Conferința de Psihoterapie Experiențială și Dezvoltare Personală Unificatoare „Dincolo de simptom. Transformări individuale și sociale” - conferință națională - ediția a XIV-a, 13-15 decembrie 2024

Secțiunea Gratuită pentru studenți din cadrul Conferinței SPER!

09-12 decembrie 2024 Online pe ZOOM

Înscrie-te acum

Luni 09 decembrie 2024 Online

 18:30 – 20:30


A1 online: Bună, Rușine, ia un loc! Despre rolul rușinii în viețile noastre, coord. psih. Ilinca VLAICU și psih. Teodora NICOLAE (RUSU)
DESCRIERE Atelier: Rușinea este o emoție pe care o întâlnim frecvent și pe care, adesea, o evităm. În acest workshop vă invităm să o aducem în prim-plan și să-i oferim un loc la masă noastră. Vom deschide o conversație sinceră, lăsând-o să ne poarte prin rolurile ei atât de colorate și variate. Îi vom crea un spațiu de siguranță și vom căuta să înțelegem sensul ei în viețile noastre. Prin tehnici creativ-expresive, vom explora și analiza relația noastră cu rușinea, utilizând aceste instrumente pentru a o înțelege mai bine și a o integra. Pe harta ta interioară, în ce direcție te ghidează rușinea?
Materiale necesare pe care să le aibă participanții: creioane colorate, foi A4, entuziasm și curiozitate.  

COORDONATORI Atelier:

Ilinca VLAICU este psiholog autonom în psihologie clinică, consiliere și psihoterapie, membru al Societății de Psihoterapie Experienţială Română, co-autoare a unei cărți de psihiatrie psihodinamică și a multor publicații științifice. Activează în cadrul propriului cabinet de psihologie și în colaborare cu o școală privată internațională, unde este lider al departamentelor de consiliere și protecție a copilului.

Teodora NICOLAE (RUSU) este psiholog clinician, consilier psihologic și psihoterapeut experientialist, cu specializare în Neuro-Dramatic-Play Therapy (Sue Jennings) și Compassionate Inquiry (Gabor Mate). Are o experiență de peste 6 ani, activând atât în sistemul de sănătate de stat, cât și în cel privat și în cadrul propriului cabinet individual.

A2 online: Anxietatea: veche și totuși nouă. Gestionarea anxietății prin tehnici de mindfulness, coord. psih. Cristina Silvia NAE și psih. Irina BRĂTAN
DESCRIERE Atelier: Ceea ce ne propunem prin intermediul acestui atelier este să facilităm o înțelegere mai clară a conceptului de anxietate ca stare, identificarea factorilor declanșatori și ceea ce duce la amplificarea acestei stări, precum și modalități de gestionare prin tehnici de mindfulness. Astfel, workshopul va fi structurat în două părți: una teoretică și una practică. În partea practică vom experimenta împreună o tehnică de ancorare în aici și acum care te va ajuta să crești abilitatea de a fi mai prezent în viața ta. Ne propunem ca workshopul să fie unul interactiv și să creăm un spațiu unde fiecare participant (dacă dorește) să își poată aduce contribuția personală și să adreseze întrebări.  

COORDONATORI Atelier:

Cristina Silvia NAE este psiholog clinician autonom, consilier psihologic și psihoterapeut autonom cu formare în metoda P.E.U. Absolventă a programului masteral P.E.U. din cadrul Universității din București. În prezent lucrează în cabinetul individual cu tineri și adulți.

Irina BRĂTAN este psiholog clinician autonom și psihoterapeut autonom, cu formare în metoda P.E.U. Absolventă a programului masteral P.E.U. din cadrul Universității din București. În prezent lucrează în cabinetul individual cu adulți de toate categoriile de vârstă.

A3 online: Părinte, Copil, Adult... eu cine sunt?, coord. psih. Alexandra TATU
DESCRIERE Atelier: Rolurile activate în relațiile noastre ne schimbă percepțiile, nevoile și comportamentele. Care sunt avantajele rolului de Părinte/ Copil/ Adult? Dar dezavantajele? Acest atelier oferă celor care sunt interesați de rolurile avute de-a lungul timpului șansa de a explora în manieră P.E.U. aceste aspecte, conceptualizate în Analiza Tranzacțională, chiar și dacă încă nu sunt familiarizați cu această teorie. Atelierul vine cu perspective clare, exemple și explicații atât pentru cei care deja au început un proces terapeutic și lucrează concret cu aceste roluri, dar și pentru cei care nu au lucrat și doresc mai multă claritate. Se vor discuta și subiecte cum ar fi Dependența Emoțională, Nevoia de Control, Anxietatea de Performanță, Auto-sabotarea, Stilurile de Atașament, Rana de Abandon, Love Bombing, Ghosting, Red flags și Green flags în relații (semnale de alarmă și semnale bune în relații). Rolurile respective pot fi implicate în toate aceste fenomene, din ce în ce mai răspândite în ziua de azi. Uneori sunt ușor de observat, uneori apar subtil... însă cu efecte pe termen lung. Astfel, în cadrul acestui atelier, vom putea clarifica: - modul cum rolurile apar/ sunt activate - din ce motive continuă în prezent - efectele lor - soluții/ concluzii. Împărtășind experiențele noastre, putem afla despre diferite tipuri de părinți/ copii/ adulți și ce se află la baza nevoilor/ așteptărilor/ perspectivelor din viața de zi cu zi.
Materiale necesare pe care să le aibă participanții: carnet/ foi unde să își noteze diverse întrebări și idei.  

COORDONATOR Atelier: Alexandra TATU este psiholog experiențialist, atestată de Colegiul Psihologilor în specializările consiliere, clinică și psihoterapie, absolventă a masterului P.E.U. (Psihodiagnoză, Psihoterapie Experiențial-Unificatoare și Dezvoltare Personală) din cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației, UB, și a modulelor de formare ale Institutului SPER din București. Lucrul experiențial este o călătorie cu sens pentru ea!

A4 online: Abordarea terapeutică experiențială în cazurile cu manifestări psihosomatice, coord. psihoterap. medic Mădălina MANEA
DESCRIERE Atelier: În cadrul acestui atelier vom explora împreună modalități de abordare terapeutică experiențială în cazurile cu manifestări psihosomatice. Vom descoperi cum un simptom poate fi privit din mai multe perspective, medicală și psihologică, și ne vom uita la modul în care traumele se transformă în manifestări fizice și cum putem interveni... 

COORDONATOR Atelier: Mădălina MANEA este psihoterapeut în psihoterapia experiențială a copilului, adultului, cuplului și familiei, psiholog clinician, medic și specialist în psihosomatică. Are experiență profesională în implementarea programelor de intervenție în scleroza multiplă și diabetul juvenil.

Marți 10 decembrie 2024 Online

18:30 – 20:30


A5 online: „Rolulˮ rolurilor din viața noastră, coord. psih. Cristian AGRAPINEI și psih. Valeria AGRAPINEI
DESCRIERE Atelier: „Fiică/ Fiuˮ, „Iubită/ Iubitˮ, „Mamă/ Tatăˮ, „Femeie/ Bărbatˮ, „Angajat/ Angajatorˮ „Profesor/ Studentˮ... jonglăm zi de zi printre o mulțime de roluri. Unele plăcute, unele solicitante, unele care ne dau sens, iar altele care mai degrabă ne consumă resurse. Când a fost ultima dată când ai simțit că devine dificil să te împarți între toate ipostazele în care ești pus în viața ta? Când ți-ai luat ultima dată timp să te uiți la rolurile pe care ți le asumi? Dacă răspunsul este că a trecut o vreme, atunci te așteptăm să abordăm împreună, în manieră experiențială, „rolulˮ rolurilor din viața noastră.
Materiale necesare pe care să le aibă participanții: coli, pix, creioane colorate.  

COORDONATORI Atelier:

Cristian AGRAPINEI este psiholog clinician autonom și consilier psihologic în supervizare, format în cadrul Institutului SPER. Își desfășoară activitatea în cadrul Cabinetului Individual de Psihologie, având experiență în evaluarea și consilierea experiențială a copilului, adultului, cuplului și familiei.

Valeria AGRAPINEI este psiholog clinician în supervizare, consilier psihologic și psihoterapeut autonom, formată în cadrul Institutului SPER. În practica profesională din cadrul Cabinetului Individual de Psihologie se axează atât pe intervenții individuale, cât și de cuplu sau de grup.

A6 online: Empatia în psihoterapie – ce este, care sunt limitele ei și cum o putem cultiva chiar și în interacțiunile dificile cu clienții, coord. psih. Andreea SABĂU
DESCRIERE Atelier: Cele mai multe dintre abilitățile de care avem nevoie ca psihoterapeuți pentru a gestiona particularitățile acestei profesii sunt o combinație între trăsăturile noastre naturale, ceea ce învățăm în școlile de formare, dar și cu creativitatea noastră. Fiecare psihoterapeut este diferit, însă există câteva calități de bază cu care mulți psihoterapeuți sunt înzestrați, una dintre ele fiind empatia. Însă, chiar și așa, poate fi o provocare să ne conectăm cu oamenii care sunt foarte diferiți de noi sau care trec prin momente dificile. Este important să ne amintim că empatia este o abilitate care poate fi dezvoltată prin practică. Cultivarea empatiei nu este însă întotdeauna ușoară. A lucra cu o varietate de clienți diferiți, uneori chiar și într-o singură zi, necesită anumite tipuri de abilități și interese, printre care și empatia menționată. Psihoterapeuții sunt solicitați să empatizeze cu o multitudine de oameni și situații, ei trebuie să-și mențină empatia în multe interacțiuni dificile cu clienții lor – atunci când aceștia anulează spontan ședințele, atunci când întârzie sau când uită să achite, ar fi doar câteva exemple. Empatia este un cuvânt foarte greșit înțeles. Nu este același lucru cu simpatia și nu înseamnă că ești de acord cu ceea ce spune vorbitorul. Înseamnă să încerci să înțelegi ce trăiește celălalt. Empatia nu va arăta la fel pentru toți clienții pe care un terapeut îl vede. Fiecare client are nevoie sa își ia ceva diferit din relația terapeutică, pentru ca aceasta să fie una vindecătoare. Chiar dacă clientul poate avea unele trăsături sau comportamente dezagreabile, dacă terapeutul le poate înțelege originile și emoțiile din spate, el poate totuși să reacționeze cu empatie la acestea și să nu ia personal nimic din ce spune sau face clientul. Fie că este manifestată cognitiv, emoțional, prin compasiune sau comportamental, empatia implică înțelegerea unei persoane din cadrul său de referință, mai degrabă decât din al nostru, și este o abilitate utilă în toate relațiile din viețile noastre.
Participanții sunt rugați sa pregătească o fotografie care să ilustreze empatia așa cum și-o reprezintă ei.  

COORDONATOR Atelier: Eu sunt Andreea SABĂU, psiholog clinician autonom, cu experiență și competențe în evaluarea psihologică a adulților și intervenție psihologică clinică, psihoterapeut cu formare în psihoterapie experiențială a unificării centrată pe adult, cuplu, familie.

A7 online: Arta de a fi cu tine însuți – atelier de artterapie, coord. psihoterap. Daniela CHIRCULESCU
DESCRIERE Atelier: Arta de a fi cu tine însuți în singurătate are ca obiectiv principal explorarea Sinelui și dezvoltarea unei relații mai profunde cu propriul Eu – așadar va fi o călătorie către autocunoaștere și creativitate, abordând singurătatea ca forță și resursă interioară, diferită de însingurare... Acest atelier își propune să ajute participanții să transforme singurătatea într-un prieten, oferind un spațiu pentru introspecție și reconectare cu Sinele. Într-un spațiu sigur și fără judecată, participanții se vor prezenta, se vor cunoaște și vor practica un exercițiu de relaxare și meditație ghidată, cu atenție pe respirație și corp, ancorându-se în Aici și Acum. Apoi, prin desen, prin formele și culorile prin care aduc în concret imaginea interioară, își vor exprima emoțiile și reprezentarea personală a singurătății, urmată de împărtășirea trăirilor și descoperirea resurselor interioare. Fiecare își va lăsa un mesaj inspirațional, ancoră pentru sine, atelierul încheindu-se cu o sesiune de feedback și reflecție.
Materiale necesare pe care să le aibă participanții: coli de hârtie, creioane colorate, carioci..  

COORDONATOR Atelier: Daniela CHIRCULESCU este psihoterapeut experiențialist, profesor de artă cu experiență de 20 de ani, folosind tehnicile artterapeutice ca instrument de lucru în terapie și workshopuri, deoarece crede că îmbinarea artei cu terapia creează un proces unic de transformare si explorare personală.

A8 online: Instrumentar terapeutic: o discuție despre tehnici și prezență, coord. psih. Matei ALECU
DESCRIERE Atelier: Acest atelier își propune să privească tehnicile terapeutice ca simple instrumente și să încurajeze explorarea rolului terapeutului în crearea unui spațiu autentic, sigur și empatic pentru client. În esență, tehnicile sunt doar o componentă a unui proces profund de vindecare, iar modul în care sunt integrate depinde de prezența terapeutului, de capacitatea sa de a construi o relație deschisă și de a facilita un spațiu securizant și conținător. Pornind de la o perspectivă experiențială, prin discuții și exerciții interactive, participanții vor avea ocazia să exploreze întrebări esențiale: Cum putem construi un spațiu terapeutic în care clientul să se simtă în siguranță să-și expună vulnerabilitățile? Ce rol joacă autenticitatea terapeutului în procesul de vindecare al clientului? Cum ne putem folosi prezența în mod conștient pentru a facilita un proces terapeutic profund? Atelierul este o ocazie de a reflecta asupra propriei prezențe terapeutice și de a înțelege cum putem crea un mediu suportiv pentru client – de a îmbina cunoașterea tehnică cu o înțelegere extinsă a umanității și de a (re)învăța că, dincolo de tehnici, miza fundamentală a terapiei constă în conexiunea umană autentică.
Materiale necesare pe care să le aibă participanții: 3-4 coli A4, pix/ creion, creioane colorate (4-5).  

COORDONATOR Atelier: Matei ALECU Este absolvent al masterului P.E.U. (Psihodiagnoză, Psihoterapie Experiențial-Unificatoare și Dezvoltare Personală) din cadrul FPSE UB, consilier psihologic cu drept de liberă practică și psihoterapeut în formare în cadrul Institutului SPER.

Miercuri 11 decembrie 2024 Online

18:30 – 20:30


A9 online: Miercurea în farfurie: trending în alimentație. De la feed-uri sociale, la nevoi reale – un dialog despre mâncare și autenticitate, coord. psih. Oana-Lia ALBULEȚ, psih. mrd. Antonia Elena GANEA, psih. MD Ileana Brândușa TĂNĂSESCU
DESCRIERE Atelier: Când a devenit mai important să fotografiem mâncarea decât să o savurăm? Într-o lume dominată de #foodporn și farfurii perfect aranjate, te invităm la un dialog experiențial despre cum ne influențează social media alegerile alimentare. În acest workshop ore vom explora: * presiunea perfecțiunii din social media vs. nevoile reale ale corpului nostru * trendurile alimentare și impactul lor asupra comportamentului nostru * cum construim o relație autentică cu mâncarea în era influencerilor Pentru cine? Pentru oricine e curios să privească dincolo de filtrele Instagram și să descopere o perspectivă actuală asupra relației cu mâncarea. Pentru a ne putea asigura că totul decurge cât se poate de bine, vă rugăm: • să aveți o pereche de căști la voi pentru a nu se produce microfonie; • să găsiți un loc sigur, confortabil și liniștit, fără distrageri, pentru a putea fi atenți unii la alții și la voi înșivă; • să aveți dispozitivele pe care le utilizați încărcate și camerele video pornite; • ar fi preferabil să utilizați un laptop sau un PC (format Gallery View) pentru a vă vedea între voi pe ecran.  

COORDONATORI Atelier:

Oana-Lia ALBULEȚ este membră a Laboratorului de Studii Avansate în Psihologie Clinică (AIPSI), în acest mediu concentrându-și activitatea asupra cercetării științifice.

Antonia Elena GANEA este studentă la programul de master Psihologie clinică și intervenție terapeutică în cadrul Universității din București. În prezent își concentrează activitatea în cadrul Laboratorului de Studii Avansate în Psihologie Clinică (AIPSI).

Ileana Brândușa TĂNĂSESCU este absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației, Universitatea București, a programului de master Psihodiagnoză, psihoterapie experiențial-unificatoare și dezvoltare personală și a formării de tip experiențial-unificatoare din cadrul institutului SPER. Lucrează ca psiholog clinician și psihoterapeut la cabinetul ei de psihologie și este pasionată de oameni și de înțelegerea acestora. De asemenea, este membră a Laboratorului de Studii Avansate în Psihologie Clinică (AIPSI), unde colaborează la cercetări științifice.

A10 online: „Cadrul terapeutic” sau „De ce să dau bani la psiholog, când pot vorbi gratis cu un prieten?ˮ, coord. psih. Romeo CHERCIU
DESCRIERE Atelier: Care este diferența dintre conversația cu un prieten și conversația cu un specialist, pentru un client care nu a avut niciodată contact cu psihologia? Dacă cea din urmă se bazează doar pe empatie și confidențialitate, cadrul terapeutic poate fi destul de sărac, astfel că putem pierde clienți pe parcurs, nereușind să promovăm procesul nostru ca fiind unul de specialitate. Ideea de „proces terapeutic” este diferențiatoare pentru omul care a ajuns la noi, trecut deja prin nopți nedormite și relații incerte și complicate. Clientul are nevoie ca relația cu terapeutul să fie una predictibilă, clară, coerentă și sigură, iar aici cadrul terapeutic este cel ce face diferența. Există multe idei despre acest cadru terapeutic, iar eu am căutat să omogenizez câteva dintre ele în ceva mai concret. Astfel, te invit la o conversație de unde să-ți iei tu, poate, niște răspunsuri. 

COORDONATOR Atelier: Salut! Numele meu este Romeo, iar de ceva ani sunt alături de oamenii care ajung în cabinetul meu. Sunt psihoterapeut, de formare experiențială, de gândire existențialist, iar experiența mea s-a coagulat în mare parte în terapii individuale și de durată.

A11 online: Descoperă ce se întâmplă dincolo de ușa cabinetului de psihoterapie, coord. psih. Ionuț IANCU
DESCRIERE Atelier: Devine dificil de înțeles ce se întâmplă într-un loc despre care nu prea vorbește nimeni. Prin această întâlnire, îmi propun să aduc în lumină aspectele care rămân adesea în umbră, oferind o perspectivă autentică și clară asupra procesului terapeutic, care eliberează minți și vindecă suflete. Să explorăm în mod experiențial universul nobil al psihoterapiei...
Materiale necesare pe care să le aibă participanții: o coală A4, un creion/ pix și un zâmbet.  

COORDONATOR Atelier: Ionuț IANCU este psihoterapeut specializat în psihoterapia experiențială și a unificării centrată pe adult, copil, cuplu și familie. Creator de conținut online pe platformele YouTube, Facebook, TikTok și Instagram, abordând o varietate de teme din domeniul psihoterapiei. De asemenea, prezintă seria educativă și amuzantă „La Pisicologˮ.

A12 online: Natura, fractalii și psihoterapia experiențială – elemente esențiale pentru o experiență completă de vindecare emoțională, coord. lect. univ. dr. Raluca SIMION
DESCRIERE Atelier: Descoperă o abordare inovatoare în psihoterapie, care îmbină natura și geometria fractală pentru a susține vindecarea emoțională. În mijlocul acestui spațiu de explorare, vei afla cum conectarea cu natura și integrarea ei în tehnicile de psihoterapie experiențială pot transforma procesele de autovindecare și dezvoltare personală. Prin exerciții practice, discuții și exemple aplicate, vei învăța cum poți să folosești aceste tehnici în practica terapeutică, dezvoltând o metodă autentică și eficientă de lucru cu viitorii tăi clienți. Pornește într-o călătorie profundă și personală spre esența vindecării emoționale prin psihoterapia experiențială și prin puterea tăcută a naturii de a ne întoarce către noi înșine, ajutându-ne să ne deschidem către transformare și echilibru interior. Atelierul este perfect pentru cei care caută o înțelegere autentică a psihoterapiei și doresc să învețe cum să îi îndrume pe alții într-un proces de autodescoperire și vindecare.
Materiale necesare pe care să le aibă participanții: coli, creioane colorate și un element din natură care îi reprezintă.  

COORDONATOR Atelier: Raluca SIMION este doctor în psihologie și autor al cărții „Stres și Anxietate: Diagnoza și Terapia Unificatoare prin Tehnica Fractalilor”, lector universitar și psihoterapeut specializat exclusiv în lucrul cu adulții în propriul său cabinet. Pasionată de prevenție și educație pentru un stil de viață sănătos, contribuie activ la promovarea sănătății mentale în comunitate, prin diverse activități de voluntariat centrate pe combaterea fenomenului de bullying.

12 decembrie 2024 Online

18:30 – 20:30


A13 online: Rădăcină cu rădăcină, pe urmele strămoșilor – atelier cu aplicații transgeneraționale, coord. psih. Ioana NEACȘU și psih. Mirela DOBRE
DESCRIERE Atelier: De la psihodiagnosticul experiențial la aplicații psihoterapeutice, vom explora împreună cărările bogate ale teritoriului transgenerațional: durerile din prezent sunt ecourile rănilor trecute, așa cum roadele își trag seva din rădăcini. Punctând principii clinice și terapeutice de lucru transgenerațional, vă propunem exerciții creativ-reflective asupra resurselor moștenite din generație în generație. Întrebări care sperăm să-și găsească răspunsuri în acest atelier: „Când mă aplec către explorarea transgenerațională a simptomelor?” „Cum abordez resursele și rănile din generațiile anterioare?” „Care este parcursul explorării transgeneraționale?” „Ce instrumente și tehnici sprijină procesul terapeutic?” „Oare pentru mine cum a fost?” – psihoterapeutul în psihoterapie
Materiale necesare pe care să le aibă participanții: coli albe A4, creion negru, creioane colorate.  

COORDONATOR Atelier:

Ioana-Valentina NEACȘU este psiholog clinician autonom și psihoterapeut experiențialist autonom (Institutul SPER), absolvind și programele masterale ale Universității din București de Psihologie Clinică – evaluare și intervenție terapeutică și Evaluarea, consilierea și psihoterapia copilului, cuplului și familiei. A facilitat grupuri de dezvoltare personală prin art-terapie și mindfulness pentru adulți și ateliere experiențiale dedicate cuplurilor, desfășurând cu predilecție psihoterapie individuală cu adolescenți și adulți, aflați în orice colț al lumii, prin practica online. Onorând ritmul psihologic al fiecărei persoane, consideră psiho-educația, cunoașterea de sine, lucrul cu corpul și relația terapeutică piloni de baza în procesul schimbării personale, precum și al (re)găsiri sensului și coerenței poveștii personale de viață.

Mirela DOBRE este absolventă a masterului de Psihologie clinică – evaluare și intervenție terapeutică, din cadrul Facultății de Psihologie, Universitatea din București, psiholog clinician autonom, psihoterapeut gestalt în supervizare. Își începe activitatea profesională în anul 2014, în lucrul cu copii și adolescenți diagnosticați cu TSA, oferind consiliere și familiilor acestor cazuri. Traiectoria profesională include evaluarea clinică și lucrul cu copii și adolescenți cu ADHD, cu tulburări de conduită, emoționale, anxietate, comportament opoziționist, precum și cu adulți și vârstnici, în lupta împotriva anxietății, depresiei și tulburărilor emoționale și de personalitate, având o abordare holistică a omului, pornind de la ideea că potențialul de dezvoltare al fiecăruia este prezent, dar de cele mai multe ori nedescoperit sau mai puțin explorat. Consideră curiozitatea ca element cheie în terapie, în cunoașterea de sine și a celorlalți.

A14 online: Părinți despărțiți, copii SuperEROI!, coord. psih. drd. Adriana DICU
DESCRIERE Atelier: Divorțul părinților reprezintă, de cele mai multe ori, o cauză a tulburărilor psihice la copil, deoarece acest gen de conflict conjugal produce o dislocare profundă a coordonatelor psihice ale copilului, dar și vicierea sentimentului său de securitate. În cazul divorțurilor cu grad înalt de conflict parental există o serie de consecințe de ordin emoțional asupra copilului, reprezentate prin tulburări emoționale și de personalitate, consecințe care necesită o abordare terapeutică imediată. Susținerea psihologică a copilului în contextul unui divorț se realizează dintr-o perspectivă multiplă a familiei, iar în acest atelier vă invit să experimentăm împreună prin tehnici experiențiale care reflectă detalii despre sentimentul identității de sine al copilului, sentimentul de apartenență, conștientizarea gândurilor și emoțiilor cu privire la dinamica familială, nevoile și dorințele copilului cu privire la părinții săi.
Participanții sunt rugați să aibă cu ei creioane colorate și coli A4.  

COORDONATOR Atelier: Adriana DICU Este psiholog clinician și psihoterapeut experiențial. A absolvit masterul Evaluarea, consilierea și psihoterapia copilului, cuplului și familiei la FPSE, UB, și este doctorand la Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”, Chișinău, Rep. Moldova.  

A15 online: Dincolo de foame: metafore personale și plăcerea de a mânca, coord. psih. mrd. Raluca-Georgiana CIOLAC, psih. mrd. Elena-Alexia GHENEA și psih mrd. Georgiana Alexandra VASILE
DESCRIERE Atelier: „Sunt o persoană care merită tot ce e mai bun, așa că trebuie să mă răsfăț cu dulciuriˮ, „Sunt un luptător disciplinat, pot rezista oricărei tentațiiˮ, „Sunt vulnerabil și am nevoie de suportˮ. Te regăsești în vreuna dintre aceste povești? În alta? Poveștile pe care ni le spunem despre noi înșine modelează subtil comportamentul nostru alimentar, în special atunci când mâncăm pentru plăcere și nu din foame fizică. În acest atelier vom explora împreună cum diferitele metafore despre sine creează tipare în relația noastră cu mâncarea și cum putem transforma această relație. Se oferă o nouă perspectivă asupra legăturii dintre identitate și comportamentul alimentar, deschizând noi posibilități în înțelegerea comportamentului alimentar.
Recomandări pentru participanți: alegeți un loc confortabil și liniștit, fără distrageri, fiind de preferat să intrați de pe un PC sau laptop pentru a putea vedea și restul participanților, să aveți dispozitivele folosite încărcate, să vă asigurați că aveți o bună conexiune la internet.  

COORDONATORI Atelier: Raluca-Georgiana CIOLAC, Elena-Alexia GHENEA și Georgiana Alexandra VASILE sunt masterande ale programului de master Psihologie clinică – evaluare și intervenție terapeutică din cadrul FPSE, UB și membre ale Laboratorului de Psihologie Clinică AIPSI.

A16 online: Explorarea experiențială a lumilor interioare, perspective pentru viața personală și profesională, coord. psih. Irina IGNĂTESCU și psih. Alina TOMȘA
DESCRIERE Atelier: Descoperă cum identitățile și variate aspecte ale lumii tale interioare („părți”, cum le numește Richard C. Schwartz în Terapia Sistemelor Familiale Interne) – terapeut, lider, student, prieten – îți influențează modul de a relaționa și de a accesa autenticitatea în profesie și viață. Prin exerciții de arte expresive (desen) și exerciții somatice, acest atelier te va ajuta să explorezi echilibrul dintre aceste roluri și să îți clarifici identitatea personală și profesională. Vom crea împreună un spațiu sigur și deschis pentru o sesiune introspectivă, menită să-ți ofere noi perspective și să îți îmbogățească înțelegerea sinelui autentic în practică.
Materiale necesare pe care să le aibă participanții: foaie de hârtie, creioane, creioane colorate, carioci.  

COORDONATOR Atelier:

Irina Ignătescu – am ales calea psihoterapiei inspirată de propria mea călătorie spre autocunoaștere și echilibru interior, completată de o experiență amplă în leadership și dezvoltare organizațională, precum și de primii ani de lucru alături de copii și adolescenți în domeniul educațional, atât în țară, cât și în străinătate. Prin această dublă perspectivă – psihoterapie și leadership – sprijin adulți, cupluri, familii și tineri în procese de descoperire a resurselor interioare, utilizând metode experiențiale pentru a crea un spațiu sigur, în care fiecare poate găsi claritate, autenticitate și armonie în viața personală și profesională.

Alina Tomșa – am devenit psihoterapeut ca să pun în practică în mod organizat ceea ce fac de când mă știu: ofer însoțire și alinare în momente dificile, facilitez experiențe de evoluție prin terapie, psiho-educație și artă, și aduc oameni împreună. În cabinet, lucrez cu adolescenți, copii, părinți, adulți și cupluri, de peste 15 ani. Am dezvoltat abilități de evaluare și intervenție psihologică prin diverse tehnici creativ-expresive.



Secțiunea Gratuită pentru studenți din cadrul Conferinței SPER!

09-12 decembrie 2024 Online pe ZOOM

Înscrie-te acum

Organizator Institutul SPER

1
Promoții de Absolvenți
1
Formatori și supervizori
1
Absolvenți atestați CPR
+1
Beneficiari ai serviciilor Psihologice

Psihoterapia Experienţială şi a Unificării (P.E.U.)

image-6219-768x456 crop
Istoric
SPER (Societatea de Psihoterapie Experiențială Română) este fondată în 1997 de un grup de practicieni cu studii aprofundate de profil. P.E.U. s-a structurat ca o metodă originală, românească, de psihoterapie, consiliere și dezvoltare personală experiențială, în grup și individuală, fiind elaborată, dezvoltată, validată, implementată, publicată și comunicată științific de prof. univ. dr. Iolanda Mitrofan, alături de Echipa SPER.
Detalii
Poza-NR1(1)
Metoda P.E.U.
Psihoterapia experienţială a unificării este o metodă holistică, centrată pe analiza de simbol, dezvoltare personală şi autoschimbare prin intermediul exerciţiului provocator, improvizaţiei şi meditaţiei creatoare cu suport artterapeutic şi expresiv. Are rădăcini teoretice și își asumă apartenența la curentul umanist-experiențial, dar asimilează și dezvoltă interferențe transgeneraționale și evoluționiste, cu fundamentare în neuroștiințe.
Detalii
image-3023-1-1170x694 crop
Formatori
În cadrul programelor de formare in Psihoterapie Experienţială şi a Unificării centrată pe adult – copil – cuplu – familie și în Consiliere Psihologică – Evaluarea şi Consilierea Experienţială a Adultului, Copilului, Cuplului şi Familiei acrivează o echipă de înaltă competenţă şi profesionalism, practicieni de renume în domeniile psihoterapiei, consilierii şi psihodiagnozei clinice, având, în majoritate, şi un statut didactic universitar.
Detalii
Adresă
Splaiul Independentei nr. 17
TEl
0722508098
Email
conferinta@sper.ro

Contact

Secțiunea Gratuită pentru studenți din cadrul Conferinței SPER!

09-12 decembrie 2024 Online pe ZOOM

Înscrie-te acum